Danas Blog
1465221_776910328998919_17382196_n

Movement Psychology and Character AnalysisDana at the Acting Atelier Munich

Heute möchte ich von meinem Start ins neue Jahr erzählen. Dieses fing nämlich grandios an, da ich schon letztes Jahr beschlossen hatte im Acting Atelier Munich einen Kurs bei Giles Foreman (Centre of Acting, London) zu belegen.

Today I would like to tell you about my takeoff into the year 2014 since it could not have been any better. End of last year I already decided to take this class with Giles Foreman (Centre of Acting, London) at the Acting Atelier Munich.

Movement Psychology and Character Analysis.

What fascinated me most about taking this class is that I hadn’t heard about the technique which is being offered. I had training in Meisner, I also know about Strassberg, Checkov & Co. but the name Yat Malmgren I could not recall. Naturally, this is something I had to take a closer look at.

This technique turns out to be an easy tool to analyze a character and really transform into that person. Of course there is nothing “easy” about the process. Like with any other technique the complexity of it can only be mastered with loads and loads of training. But with actors like Anthony Hopkins and Michael Fassbender using it, how could I not want to have this in my „Toolbox“?

This Master Class is now taking place 4 days in a row every 2 months. Thus, giving my fellow actors and me enough time to reflect on and practice what we have learned, heard, seen, and implemented. Part II will take place the beginning of April and I cannot wait to dive into it more. Don’t worry, I will tell you all about Yat and the talented group I am working with.

Movement Psychology and Character Analysis.

Was mich daran so fasziniert? Ich habe viel Training in Meisner, kenne Strassberg, Checkov und Co. Von Yat Malmgren hatte ich vorher nie gehört. Und dabei ist diese Technik ein einfaches Handwerkzeug, um einen Charakter zu analysieren und dieser auch zu werden. Natürlich ist mit „einfach“ hochkomplex gemeint und nur mit dem entsprechenden Training, wie in jeder Technik, zu meistern. Aber Schauspieler wie Anthony Hopkins und Michael Fassbender arbeiten damit. Wie könnte ich diese nicht zu meiner „Toolbox“ zählen wollen?

Unser Kurs gliedert sich in 4 x4 Tage alle 2 Monate und ermöglicht meinen Schauspielkollegen und mir das Gehörte, Erfahrene, Gesehene, Angewendete zu verdauen und umsetzen zu lernen. Daher werdet Ihr noch öfter von meinen Erfahrungen damit lesen und demnächst auch mal einen Blick unserer Giles/Yat/Munich Gruppe erhaschen.

 

Drop a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *